Marazzi

7 artikel(en)

   

Van hoog naar laag sorteren
per pagina

7 artikel(en)

   

Van hoog naar laag sorteren
per pagina

Marazzi een bekend merk van keramische tegels

Op het gebied van keramische tegels is Marazzi een heel bekend merk. Marazzi tegels worden gebruikt in meer dan 140 landen en worden universeel erkend als synoniem dat staat voor hoge kwaliteit van keramische tegels. Het symboliseert het beste van de Italiaanse stijl voor zowel interieurdecoratie alsook in het vakgebeid van de designers en ontwerpers. Marazzi werd opgericht in 1935 in Sassuolo en groeide uit tot de top internationale hub voor het creëren van state-of-the-art en high-end keramische tegels, wat is doorgegroeid door de jaren heen. Eigenlijk was Marazzi, met zijn wand- en vloertegels, de grondlegger voor de belangrijkste technologische en design innovaties in de keramische tegelindustrie. Sommige van de door hen bedachte producten zijn belangrijke mijlpalen geworden in de geschiedenis van modern keramiek die ervoor hebben gezorgd dat het bedrijf en het district een benchmark werden voor de gehele keramische tegelwereld.


Wandtegels en vloertegels met flair

Een onfeilbare flair voor onderzoek en experimenteren, de mogelijkheid om te voorspellen en te reageren op veranderingen en ontwikkelingen in lifestyles, architectuur en design, en de prioriteitstelling voor het milieu en de duurzaamheid. Dit zijn allemaal de sterke punten die ervoor hebben gezorgd dat Marazzi tegels aan top van de industrie kon komen te staan zowel in Italië als internationaal, en constant zijn leiderschap kan bevestigen. Vandaag de dag is het bedrijf onderdeel van Mohawk Industries Inc., wat de grootste vloerbekleding producent is in de wereld die tevens op de lijst van de New York Stock Exchange staat en verbazingwekkende internationale bekendheid geniet bij zowel designers, architecten en aannemers en bij dealers en eindafnemers.


Tegeldesign en internationaal bekende ontwerpers

Marazzi heeft zich, op het gebeid van tegels, gespecialiseerd in esthetisch research. Ze waren zelfs het eerste bedrijf wat de noodzaak zag van keramische tegels voor architectonisch gebruik, waarmee ze verantwoordelijkheid gaven voor productontwerp in de handen van vooraanstaande ontwerpers. Vanuit het eerste partnerschap met Gio’Ponti, wat zorgde voor de “four curve” tegel, ging Marazzi verder met het bevestigen van partnerschappen en investeren in internationale researchlaboratoria in verscheidene landen en exclusieve producten ontwikkelen. Het research proces bestaat uit een analyse van de markttrends en de smaak, hoe grillig soms ook, van de consumenten met de bedoeling om tegemoet te komen aan de wensen van consumenten op het gebied van vloertegels en wandtegels en deze om te zetten in stilistische designs en product specificaties.